Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

E-mail, Tisková zpráva, Tiskové sdělení, Základy

Seznam adresátů se vždy dává do slepé kopie. Opakuji, vždy do slepé kopie #003

Pro novináře je okamžik, kdy dostane e-mail (s tiskovou zprávou, sdělením či pozvánkou), kde jsou všichni adresáti uvedení v TO: (Komu) nebo v Kopii (Copy), okamžikem vrcholného pokušení. Mají stisknout odpovědět všem a patřičně si to vychutnat? Nebo si jenom něco pomyslet a něčí chybu využívat jinak (ale o tom dále)?

Čas od času se stává to, že jeden či více příjemců neodolá a použije Odpovědět všem (Reply All). Jedním z odborníků na toto téma je Bohouš H. jehož odpovědi na podobné úlety PR harcovníků jsou jak obdivuhodné, tak většinou nesmírně tvrdé.

Seznam adresátů se vždy dává do slepé kopie. Opakuji, vždy do slepé kopie

Prosím, pamatujte, do TO (komu) patří vždy jen a pouze vaše vlastní adresa – prostě si to pošlete sobě, abyste měli jistotu, že je to správně. Konkrétní adresáti patří do Slepé kopie (BCC, Blind Carbon Copy). Protože jedině tak se nemůže omylem špatně poslaný mail zvrhnout v přestřelku (zažil jsem nejednu, co trvala několik dní).

Na druhou stranu, pokud mi pošlete mail se všemi adresáty v Kopii nebo přímo Komu, tak si buďte jisti, že to okamžitě ověřím proti mému vlastnímu medialistu. Ve většinu případů je to dost tristní, protože medialisty českých PR agentur jsou běžně až z poloviny plné dávno neexistujících adres.

PS: My starci, co jsme vyrostli na BCC neboli Blind Carbon Copy jsme zvyklí na Slepá kopie. Někde to tak ještě najdete, ale třeba takový Gmail v češtině ukazuje Skrytá kopie.