Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

PR, Tisková zpráva

Chcete ohromit čísly růstu? Pouhými procenty to nedokážete a jste za hlupáky #007

Zájem o telefony pro seniory dlouhodobě roste. Jen v obchodech Expert Elektro se jejich prodeje od roku 2010 zvýšily více než pětkrát (548 %)” a “smartphone s dotykovým displejem v loňském roce našlo o bezmála jednou tolik (95 %) více nových majitelů než v roce 2013” najdete v čerstvé tiskové zprávě od Expert Elektro s názvem Senioři přichází na chuť chytrým telefonům s operačním systémem. Pokud budete ale chtít hledat kolik se toho vlastně prodalo, tak máte smůlu, Hrají si tam jenom z procenty. Takové to klasické doufání, že novinář bude hlupák a nepotřebuje reálné podklady. Jenže, novináři zase až tak hloupí nejsou a tohle je klasická ukázka #PR selhání.

Představte si to asi takto: “Hele, no, loni jsme seniorům prodali 20 telefonů, letos to bylo o devatenáct víc. To jim tam přece nemůžeme dát, tak tam dáme, že jsme jich prodali o 95 % víc.“.