Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

Tisková zpráva, Tiskové sdělení, Základy

Nadpisy, odrážky, odstavce? Ne, to není vhodné libovolně míchat, má to smysl #023

Musím se přiznat, že žasnu kdykoliv dorazí tisková zpráva, kde mezititulky (či titulky) jsou ve skutečnosti označené jako odrážka (nebo dokonce číslovaný seznam) a pak to někdo pracně celé nastyloval jinak.

Nadpis by měl být nadpis. Tedy v tomto případně “Nadpis 1”. Neznámo proč je to běžný odstavec a někdo ho ostyloval na větší písmo.

Stejně jako to, že někdo hlavní nadpis označí jako “Normální” a vzápětí některé odstavce označí jako “Nadpis 1” (či dvě, či tři, či dokonce nějaké vyšší čísla). A protože to mělo moc velké písmo, tak nastaví ručně písmo jinak.

Těžko se to chápe, protože je to celé velmi jednoduché. Tedy například a zejména

  • Hlavní nadpis tiskové zprávy by měl prostě být “Nadpis 1” (H1). O čemž je tu ostatně tip Hlavní nadpis (Nadpis 1, H1, Header 1) je v tiskové zprávě jenom jednou
  • Mezititulky ideálně jako “Nadpis 3” (H3).
  • Odstavce jsou vždy odstavce, takže onen “Normální” jak to zná Word. Bez zbytečných vymyšlenost, žádné odsazení na začátku odstavce, žádné zarovnání z obou stran, prostě čisté “Normální” tak jak to je na samém počátku.
2016-02-15 12_53_35-Start.png
Proč by vlastně ten perex nemohl náhle být “Nadpis 2”, vždyť ono to potom jde pomocí stylů nastavit jinak.

O tom, že byste měli zapomenout na všechny ty barvičky, fonty a další vychytávka už byla řeč v tipu jiném. Stejně jako o tom, že Enter se uprostřed odstavce prostě nemačká a odkazy vždy musí být aktivní.

2016-02-15 12_52_14-Start.png
A tady? Tady se to chápe ještě hůř. “Nadpis 1” neexistuje, “Nadpis 2” je perex a mezititulky/nadpisy jsou náhle “Nadpis 4”. Budiž. Ale proč ještě někdo zapnul ty odrážky?

A když už byla řeč o hlavním nadpisu, tak ten by neměl mít víc řádků (protože nadpis prostě není odstavec) a rozhodně se nepíše velkými písmeny.

Přečtete si i Proč na webu, e-mailu (a tiskových zprávách) nezarovnávat vpravo ani do bloku a dodržujte to.