Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

PR, PRtipy, Tisková zpráva, Tiskové sdělení, Základy

Je potřeba v prvním odstavci tiskové zprávy uvádět datum? #042

Prozradím ihned a rovnou, rozhodně ano. Datum je jednou z podstatných součástí tiskové zprávy a je dost vhodné ho dávat, jak je už desítky let zvykem, na začátek prvního odstavce. Je mnoho velmi dobrých důvodů, proč to udělat, ale ten jeden zásadní je, že je jasné, kdy vlastně byla tisková zpráva vydána (vypuštěna do světa).

Pokud se ptáte jako ho uvádět, tak jednoznačně nejlepší je v podobě “Místo DD. měsíc rok”, tedy například “Praha 23. prosince 2016”. Je vcelku jedno, jestli použijete “23 prosinec 2016” nebo “23. prosince 2016”, to záleží na tom, jak se vám to bude víc líbit. Nezkazíte nic ani použití číselného určení měsíce. Zcela určitě ale nezačínejte první odstavec číslem, což snadno zajistíte právě oním obvyklým použitím místa, odkud tisková zpráva pochází.

TIP: V Na počátku tiskové zprávy je datum. Jak se ale vyhnout XX. listopadu 2015? poradíme, jak se vyhnout jedné z nejčastějších chyb.

Uvedení data v prvním odstavci také pomůže jasně identifikovat první odstavec. Vhodné zejména tam, kde tvůrce tiskové zprávy má kontraproduktivní snahu použít podtitulek (perex). Stále pamatujte na to, že Titulek tiskové zprávy není odstavec, měl by být co nejkratší a zaujmout prvními slovy.

A pokud chcete vědět, onomu “Praha 23. prosince 2016” se říká domicil.