Deset nejčtenějších PR tipů v roce 2018. A něco o čtyřech letech existence #PRTIPY

#PRTIPY existují o pár měsíců méně než @365tipů. Vznikly také v roce 2015, jen o pár měsíců později. Tipy týkající se Public Relations (PR) se do @365tipů moc nehodily, takže tehdy získal vlastní web. Není aktualizovaný tak často a nemá také žádnou hvězdnou návštěvnost. Je na něm 87 tipů a ročně zaujme pouze něco okolo deseti tisíc návštěvníků.

  1. Co je to vrtěti psem?
  2. Co všechno by měla obsahovat tisková zpráva? Jak psát tiskovou zprávu
  3. Jméno naší firmy se píše velkými písmeny. Proč nám to v novinách nezachovají a píší nás malými?
  4. Co je to Holubí letka?
  5. Mýtus autorizace článků či rozhovorů. Žádná povinnost neexistuje. Jednoduché
  6. Co je v tiskové zprávě perex a k čemu tam je? Má tam vůbec být?
  7. Jak funguje „off-the-record“ neboli „mimo záznam“ u rozhovorů?
  8. Mohu po novináři před rozhovorem požadovat zaslání otázek?
  9. E-mail je především text, pozvánky na tiskové konference se neposílají jako obrázek
  10. Tiskové zprávy se v PDF nikdy neposílají. Zopakujeme si to. Nikdy

V roce 2018 vyšlo jen 13 nových tipů (o rok dříve to bylo 24) – jeden z mnoha důvodů, proč tady žádná velká návštěvnost není – obsahu je příliš málo, není nijak extra psán s ohledem na SEO, takže vyhledávače nic moc nepřivádějí – 33 % zobrazení v roce 2018 z Google. Na Facebook pak připadá 7,5% podíl a na Twitter 6.7%.

Mimochodem, právě vrtěti psem je častý původce návštěv. V Google má poměrně nízkou hledanost (450 měsíčně v průměru) a to ještě dost hodně ovlivněnou filmem s tímto názvem. Nikoliv #PR mechanismem.

TIP: Mrkněte do