Tisková zpráva? Jeden z těch nejposlednějších kroků a aktivit v PR. V některých záležitostech věc nutná a skoro povinná (jako například tiskové zprávy oznamující finanční výsledky, reagující na nějaké zásadní události, řeší nástupy nových lidí, atd). Tisková zpráva je ale hlavně hromadné sdělení, něco co jste vy nebo vaše agentura poslali na stovky adres. Každý novinář to ví, takže nemá důvod se snažit a nějak extra zajímat.

TIP: V Co všechno by měla obsahovat tisková zpráva? Jak psát tiskovou zprávu? je skoro vše co potřebujete o tvorbě tiskových zpráv vědět. Řada z tam uvedených věcí má i vliv na to, zda se novináři vůbec budou chtít na tiskovou zprávu podívat

Pokud se rozhodnete posílat hromadná sdělení? Nečekejte, že z toho budou výstupy. Čas od času se to chytí, ale budou to milé výjimky. Posílání tiskových zpráv je ale dobré jako „udržovací“ mechanismus – připomenete tím, že ještě stále existujete. Mimo to může tisková zpráva zveřejněná na webu být vhodným SEO nástrojem – opět ne nijak zásadním (Google například má velmi odmítavý vztah k tiskovým zprávám a k odkazům v nich uváděným).

Mírně specifická je otázka personálií. O tom ale viz Co čekat od personálních oznámení?

Co s tím? S novináři musíte komunikovat přímo, připravit pro ně unikátní témata, dát jim to, co zrovna potřebují. Hovořit s nimi o věcech, které jsou podstatné, nové, zajímavé a mají smysl pro jejich čtenáře. K tomu tiskové zprávy neslouží.

TIP: Proč vám nezveřejní odkazy z tiskové zprávy v novinách/časopisu? je užitečné související čtení