Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

Tisková zpráva, Tiskové sdělení, Základy

Na počátku tiskové zprávy je datum. Jak se ale vyhnout XX. listopadu 2015? #014

Každá tisková zpráva potřebuje datum. Stojí hned na počátku prvního odstavce a určuje, kdy byla tisková zpráva vydána. Většinou bývá jeho součástí ještě místo vydání. Je to podobné jako u klasických novinových zpráva. Praktické ve všech případech, protože nemusíte složitě hledat, jestli je (tisková) zpráva aktuální. Ve spojení s uvedením místa (tedy něco jako „Praha, 23. prosince 2015„) je to ještě lepší, protože začínat odstavec číslicemi není příliš praktické.

Prokletí data v tiskové zpráva je, že na samém počátku sice plánujete určité datum vydání, ale dost často se vše postupně mění. Pro řadu tvůrců tiskových zpráv je to důvod tam datum nedávat a místo dne uvést jenom XX. Což pak paradoxně vede k tomu, že dorazí tisková zpráva a je tam „XX. listopadu 2015„: Samozřejmě, protože se prostě na XX zapomnělo.

Nic hrozného, ale dá se tomu alespoň trochu předejít. Dejte si hned na počátku do návrhu tiskové zprávy datum o kterém předpokládáte, že bude datem vydání. V nejhorším případě, když se vydání klasicky opozdí, tam bude datum ne zcela správné, ale alespoň reálné.