Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

PRtipy, Tisková zpráva, Tiskové sdělení, Základy

Používat v tiskových zprávách určení času jako dnes, včera, zítra? Spíše ne #036

Ve skutečnosti by se tento PR tip mohl týkat i novinařiny. Protože i tam se čas od času objevuje problém, že se někdo zapomene a pro určení času nějaké události použije relativní označení. Vcelku jedno jestli jde o dnes, zítra či včera. Může jít o složitější konstrukce typu minulý měsíc, poslední kvartál, předchozí rok.

Nespoléhejte se na to, že by každý tisková zpráva měla na začátku mít datum zveřejnění a tím by mělo být jasné, ke kterému pevnému bodu se odvoláváte. Není to omluva pro používání problematického relativního určení času. Nejbezpečnější způsob je jediný, vždy důsledně uvádět konkrétní datum. Mimo jasně srozumitelného sdělení pro toho kdo má k dispozici tiskovou zprávu je tu ještě jeden hodně dobrý důvod. Citováním, kopírováním, z tiskové zprávy totiž může dojít k „vyjmutí“ textu s relativním určením času a následné ztrátě souvislosti.

TIP: Datum vydání je důležité, ale nespoléhejte se na to, že čtenář právě tohle datum objeví je dost důležitá připomínka týkající se i vydávání obsahu na Internetu, ne pouze tiskových zpráv. Důležité je jak to, že je nutné uvádět datum vydání. Tak to, že bude vždy hodně lidí, kteří ho prostě nebudou vnímat.