Občas dorazí tisková zpráva nějaké aktivity, akce, konference, výstavy. A velmi často vás ohromí záplavou informací o všech sponzorech, velmi často dokonce obrovským množství log, ideálně každého sponzora. Díváte se a na to a máte pocit, že se díváte na billboard, kde polovina plochy je zabraná logy sponzorů. A máte pocit stejné marnosti.
Pro každého kdo má podobné neodolatelné nutkání, pár užitečných poznámek. Rozhodně a nikdy do tiskové zprávy nepatří loga sponzorů. Je to nepoužitelná a zbytečná informace, která navíc velmi zásadně prodlužuje velikosti tiskové zprávy (e-mailu s ní) a komplikuje zpracování.
Do tiskové zprávy vlastně žádné informace o sponzorech nepatří, to si nechte na web akce nebo pro jiné příležitosti. Dalo by se to chápat ještě tam, kde existuje nějaký jeden zásadní sponzor, který navíc má nějakou důležitou souvislost s akcí. Sponzory v klasickém pojetí, tedy komerční, platící buď penězi nebo službami, do výstupů v tisku nedostanete.
Prosím, raději to zdůrazním ještě jednou – pokud sponzor (či pár sponzorů) má opravdu zásadní souvislost s vaši aktivitou, tak v tiskové zprávě místo mají. Pokud tam ale uvedete takový ten obvyklý přehled deseti, dvaceti sponzorů, tak tím pouze plníte drahé místo a ztrácíte čas. Tohle je potřeba zvážit a správně odhadnout.