Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

E-mail, PR, PRtipy, Tisková zpráva

Posílat hromadně stále tentýž článek vašemu klientovi v #PR nepomůže #032

Je to tak trochu zajímavé sledovat, byt se to těžko chápe. Zejména se těžko chápe, zda Vincenc Michalička je reálný člověk, nebo nějaký #PR robot. Vyniká totiž v tom, že na jedno a to samé téma bude plošně (ve formě tiskové zprávy) vytrvale posílat, aniž by cílil, niž by ho zajímaly nějaké výstupy. Texty se mírně proměňují, ale jde stále o totéž, mírně proházené či promíchané.

2016-07-11 15_19_48-Start.pngApple Muzeum se tak například dočkalo osmi článků od poloviny května do poloviny července. Přijdou i několik dní po sobě, aniž by to dávalo smysl.

Pro Paketo.cz bylo vygenerováno v roce 2016 osm článků o ničem, v roce 2015 ještě více. Vždy je to nabalení nějakého tématu na to, že se někde zmíní Paketo.cz s odkazem.

Totéž je to s Top-Pojištění.cz (přesně takhle je dokonce uváděna doména), kde v roce 2016 jde o dvacet jedna stále se opakujících věcí. Ano, dvacet jedna za prakticky 6 měsíců. Tady už občas „články“ na téma Top-Pojisteni.cz chodí den po sobě.

Zpočátku jsem tyhle věci od Vincence Michaličky dával na FeedIT.cz (kam chodí), nakonec je to databáze tiskových zpráv, ale když někdy na počátku roku 2016 přitlačil na pilu a chrlil jednu věc za druhou, přestal jsem s tím. Nejspíš si toho vůbec nevšiml, žádná dotaz proč něco nevyšlo nedorazil.

Tisková zpráva, nebo i jakýkoliv článek rozesílaný na medialist, je poslední krok. Něco co je hromadné sdělení. Jak můžete vidět na tomto případě, někdo asi doufá, že když bude chrlit dostatečné množství věcí, tak snad jednoho dne někdo omylem něco vydá.

Realita je taková, pokud se budete chovat tímto způsobem, zavřete si u novinářů dveře. Chvíli to vydrží, pak si na vás prostě pořídí filtr co rovnou zahazuje došlé e-maily. Poškodíte tím klienta, poškodíte tím sebe. A poškodíte i trh pro další lidi v oboru (oboru Public Relations), protože připravujete novináře zcela bezohledně o čas.

PS: V Proč vám nevydají PR článek, který jste poslali? #015 je na totéž téma ještě jeden podstatný pohled. Tedy ten, že když už chcete někomu nabídnout článek, tak to musíte dělat cíleně a předem si to dohodnout. Hromadně rozesílané články jsou stopka.