Jeden z nejčastějších mýtů a omylů v oblasti Public Relations je ten, že vás PR agentura ochrání před špatnými, nepříznivými či prostě hloupě zpracovanými věcmi v médiích. Nemusí to být zdaleka to nejhorší, že na vás novináři něco najdou a zpracují o tom článek, takový co byste nejraději nikdy neviděli. Může to být i něco menšího, třeba nevhodná zmínka v nějakém článku, která se prostě nehodí. Zahrnutí do nějakého textu týkajícího se sice toho co děláte, ale zjevně postavenému na materiálu od nějakého nepříliš košer „konkurenta“.
PR agentura v tomhle pomůže jen výjimečně, musel by se stát skoro zázrak, aby si každý novinář co něco píše nejenom vzpomněl na to, že se ji má ozvat, ale hlavně by se muselo stát něco, co novináři prostě nedělají a dělat nemusí, tedy že by snad s PR agenturou konzultovali články. A vlastně by se musel stát ještě třetí zázrak, že by novinář na základě „zásahu PR agentury“ nějak výrazně měnil své výstupy, texty, reportáže, články, atd.
Na jednu věc ale nezapomínejte, pokud v médiích najdete něco co není pravda, je zkreslené, nebyla vám dána možnost se k tomu vyjádřit, tak je vždy vhodné na to odpovídajícím způsobem reagovat. V tom vám PR agentura pomoci může. Sjednat nápravu u něčeho co už bylo vytištěno či odvysíláno nebude snadné, ale přesto je vhodné podobné věci řešit.