Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

E-mail, Tisková zpráva, Tiskové sdělení

Jak často mám posílat tiskové zprávy a oznámení? #074

Je dost záludná ta otázka z titulku, to asi správně tušíte. Nemá totiž až tak jednoznačnou a jednoduchou odpověď, protože to hlavně záleží na tom, jak zajímavé a podstatné jsou ony tiskové zprávy. Ale také na tom, že rozeslání tiskové zprávy je až to poslední, co se v rámci PR dělá. Na samém počátku rozhodování je ale každopádně to, že kvalita má mít přednost před kvantitou.

Každopádně, jedno jednoduché pravidlo je, že bude poměrně v pohodě, když nebudete posílat více jak jednu zprávu týdně. Jednu zprávu jedné konkrétní firmy, subjektu, klienta PR agentury. Důležité totiž je, abyste novináře nezahltili, nespamovali, neobtěžovali příliš častým oslovováním. Hodně pomůže, pokud některé věci pošlete jako tiskové oznámení (sdělení) – ne všechno vyžaduje onu věc v podobě tiskové zprávy.

Pokud máte tolik materiálu a témat, že to vypadá na častější posílání? Jednou za čas se to dá udělat. Stejně jako se novinář nebude divit, pokud mu rychle po sobě pošlete věci, které nesnesou odkladu – tohle je jeden z dalších klíčů jak plánovat rozesílky. Věci odložitelné, na čase nezávislé, mohou odejít vlastně kdykoliv. A proto je možné je vhodně rozkládat tak, aby se (například) vyplnily plonkové momenty.

Naučte se každopádně lépe pracovat s medialisty – s rozesíláním totiž souvisí i takové věci jako uzávěrky, to co posílají konkurenti, pokud jste agentura tak i to, zda vy sami a vaší kolegové neposíláte příliš mnoho věcí – tam už nehraje roli jenom jediný klient. Zásadní roli hraje i to, zda s cílem vaší rozesílky máte nějaký vztah nebo jenom (pardon) tupě posíláte zprávy na medialist.

TIP: V Co všechno by měla obsahovat tisková zpráva? Jak psát tiskovou zprávu? najdete dost podstatné informace o tom, jak tiskové zprávy tvořit. Nebudete-li je respektovat, nebude to fungovat.

Právě ona otázka vztahu s novináři nakonec znamená, že byste vždy měli nejprve zkoušet přímý kontakt na novináře, takové pro které se informace hodí a se kterými máte navázaný vztah. Pokud vše selže, tak můžete zvažovat poslání tiskové zprávy.

PS: Pokud používáte tiskové zprávy pro účely zlepšení SEO, tak to dělejte se specifickým medialistem, takovým kde je pošlete jenom tam, kde je zveřejňují. Tam nemusíte řešit frekvenci posílání