Na jednom nedávném školení padla otázka, jestli mají do tiskových zpráv dávat odkazy, že je stejně novináři neuveřejní. Má odpověď na tenhle malý problém je, že

a) někde je zveřejní a pak mohou být součástí budování zpětných odkazů, ale také přivádění návštěvnosti.

b) novinář na ně může kliknout, dokonce na ně dost často klikne a může tak třeba napsat lepší článek nebo to může mít jiný prospěch.

Pro tiskové zprávy, ale obecně jakékoliv materiály, které posíláte v rámci PR, tedy rozhodně platí, že všechno co je odkaz by mělo být aktivním odkazem. Tedy takovým, na který se dá kliknout. A pokud chcete být opravdu ti lepší, tak si dejte práci a do posílaných materiálů doplňte i odkazy, které nějak mohou pomoci – na související článek, recenzi, tiskovou zprávu, produktovou stránku, sociální profily, profil člověka o kterém píšete.

A ta poznámka o „aktivním odkazu“? Zrovna před chvíli dorazila tisková zpráva, kde sice jsou odkazy, včetně i těch základních jako www-něco. Ale ani jeden z těch odkazů není klikací. Někdo důsledně všechno na co by se dalo kliknout zlikvidoval. Dělá to takhle už roky, dokonce jsem té osobě v minulosti psal, nezměnilo se nic.

PS. www.feedit.cz, tedy databáze tiskových zpráv, ke které tyhle #PRTIPY tak trochu patří, zveřejní vše co dostane, takže pokud jste si s odkazy dali práci, tak věřte, udělali jste dobře.

PPS: Ano, tiskové zprávy a vůbec další materiály, které budete v rámci #PR řešit jsou příležitosti v SEO. Což už je ale jiný obor. Ale mrkněte ještě do Proč vám nezveřejní odkazy z tiskové zprávy v novinách/časopisu?