Imaginární lidé dokáží psát velice krásné imaginární emaily. ANO budeme vytvářet falešné emaily.“ říká Ondřej Sasin pod fantastickým příkladem ignorování jednoho ze zásadních pravidel Public Relations. Pravidlem, které je pravidelně porušováno a pravidelně přivádí aktéry do nepříjemné situace.

Nikdy, nikdy si nepište pochvalné komentáře ani e-maily. Nebo dopadnete jako v ANO

Nikdy, ale opravdu nikdy, si nepište pochvalné komentáře, e-maily, ohlasy, blogy. Prostě nic.Něco takového jakž takž můžete dělat v reklamě (jako třeba v aktuální kampani ČEZ), ale i tam to bude vypadat trapně. Jeden z učebnicových příkladů v minulosti byl třeba ten, kdy Agentura Bison & Rose nezvládla použití Fake Blogu pro PR služby PaySec

PS: A když už falšujete poslaný mail, tak si dejte pozor, ať neupadne písmenko u slova „Odesílatel„. Dostane někdo z PR týmu padáka?

PPS: Michal Kubíček mi při retweetu připomněl, že pro tenhle druh činnosti existuje krásné označení. Takže je čas se naučit jedno cizí slovíčko astroturfing