Není nic podivnějšího, když dorazí tisková zpráva a v titulku najdete tři a více ™, (r) či (c) symbolů. Pak se podíváte do textu a ten je zaplaven použitím týchž symbolů. Je to dost zvláštní, protože už léta platí poměrně jednoduchá pravidla.
- V titulcích (a ani předmětech mailů) se tyto symboly nikdy nepoužívají
- Patřičný symbol se použije v tiskové zpráva pouze jednou a to v momentě jeho prvního vhodného výskytu
Je to docela logické a výrazně to zjednodušuje život všem zúčastněným. Tvůrce tiskové zprávy je v pohodě, protože postačí když ohlídá jeden výskyt. Příjemci zprávy, novináři jsou také v pohodě, protože nebudou muset z používaného textu všechny ty symboly odstraňovat.
Pokud vám ani tohle logické a jednoduché nestačí, tak je tu ještě i další vhodný důvod. Intel a Intel® mohou být chápány jako dvě odlišná slova v systémech, které nemají implementován fulltext s ignorováním těchto zbytečných znaků ve vyhledávání. Ale tohle je důvod opravdu hodně malý a v zásadě nepodstatný.
A protože tomu všemu vlastně vůbec nemusíte věřit, tak tady jsou nějaké ty zdroje: Using Trademark Symbols in Press Releases and Business Writing, When and how should trademark symbols be used in writing? a Eight AP Style Mistakes Frequently Found in Today’s Press Releases
PRAXE: Už jsem se s tím také setkal a bylo to velmi směšné. Pracovník PR agentury trval na tom, že musím používat nějaký ten ® tam, kde on si určí. Smutná ukázka, patová situace. Tady pamatujte, že v článcích po vás nikdo žádné nesmysly tohoto druhu chtít nemůže. Redakční pravidla navíc běžně jasně říkají, že se podobné symboly ani nikde vyskytovat nemohou.
Pokud i o tomto máte pochyby, tak se stačí podívat třeba na pravidla, která používá Associated Press:
Trademark symbols – avoid them. Trademarks and other symbols are not, and actually never have been, meant for use in PR and news copy. Remove these symbols to make it easier for reporters to utilize your releases.
TIP: Ještě nemáte ochrannou známku? Zjistěte, kdy se vám bude 100% hodit vám poradí co je to ochranná známka, jak si ji pořídit, kde je hledat a zkoumat.