Je to sice lidové přísloví, rčení, ale bohužel v #PR a (masové) komunikaci vůbec je pravdivé. Stokrát opakovaná lež se prostě stane pravdou. Můžete si o tom něco přečíst třeba ve Want to Make a Lie Seem True? Say It Again. And Again. And Again, kde nabízejí řadu lží, kterým jsme uvěřili jenom proto, že nám je od mala vtloukali do hlavy.

Třeba to, že používáme pouze 10 % mozku. Nebo o mrkvi zlepšující zrak. Vitamínu C léčícím nachlazení. Ale také o tom, že kriminalita v USA je na historicky nejvyšší úrovni. Což je například jeden z mnoha výmyslů nového amerického prezidenta. Celé to má i základ vědecký jménem „illusory truth effect„, označující vadu lidské psychiky, která skutečně opakující se výskyt něčeho staví na roveň pravdy.

Není tedy příliš divu, že právě jedním ze zásadních nástrojů Public Relations je opakování lží.