Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

PR, Tisková zpráva

PR agentura za nás přece všechno napíše aneb kdyby tomu tak bylo … #048

… tak by PR agentury zaměstnávaly vždy ty největší odborníky ze všech oborů a jejich klienti by rovnou mohli přestat podnikat. PR agentura je od toho, aby šířila to co její klient má a umí. Může za klienta napsat leccos, ale myslet si, že se tím zbavíte nutnosti poskytovat podklady, psát odbornější a odborné texty, názory či sloupky, je zásadní nepochopení PR.

Výjimky samozřejmě existují, protože pokud má PR agentura k dispozici skutečné odborníky na to v čem klient podniká, tak dokáže o hodně pokročilejší věci. Případně pokud odborníky dokáže najít a ti potřebné materiály (texty, infografiky, videa, atd) dají dohromady. V tomto případě je ale potřeba si uvědomit, že obyčejný „account“ píšící texty pro klienta stojí zlomek toho, co je potřeba zaplatit odborníkovi za odborný text na úrovní. Takže ten oblíbený omyl, že tyhle věci budou zadarmo či jako součást měsíčního „fee“, skutečně patří mezi obecně oblíbené omyly.

Samozřejmě, jsou agentury, které pro klienty píší cokoliv. Novináři co poté tyhle věci dostávají už dobře vědí, že od takové agentury nelze očekávat žádný použitelný text a stačí to rovnou přeskakovat. Pár jich tu na českém trhu najdete.