Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

PR, PRtipy, Základy

Co v PR znamená klasifikace médií do A-B-C skupin? #056

Označování písmeny ABC ve skutečnost nepatří jen k Public Relations (PR), ale používá se obecně. Jde o zařazení podle důležitosti/významu pro dosažení cílů. V klasickém vysvětlení můžete tyto tři kategorie brát takto

  • A – extrémně důležité
  • B – středně důležité
  • C – relativně nedůležité

Pokud to chcete trochu lidsky, tak může jít o Absolutně to chceme, Bylo by dobré to mít a who Cares neboli, to nikoho v zásadě nezajímá.

V PR se tímto způsobem označují média a také hodnotí mediální výstupy – výstup v A kategorii je podstatně důležitější a hodnotnější, než v B kategorii. „Céčkové“ výstupy se spíše ignorují. U výstupů je ale potřeba ještě brát v úvahu jakou formu a rozsah výstup má – rozhovor v béčkovém médiu může být stejně tak přínosný jako malá zmínka v áčkovém médiu.

ABC se používá u medialistů kde jednotlivá média jsou řazeno právě do těchto tří kategorií (viz také Medialist? Proberte ho s klientem, může vám velmi pomoci s doplněním a zpřesněním). Zařazení do „A“ potom znamená, že o výstup v těchto médiích je největší zájem, ale nemusí to zdaleka znamenat, že takové médium je nejčtenější, nejsledovanější či nejposlouchanější. Významnější než plošné médium často může být dobře zacílené oborové či odborné médium.Vše se navíc liší i podle toho jaké téma vlastně komunikujete, v základní podobě je rozdíl hlavně mezi komunikací značky jako takové vs. konkrétních informací o produktech, službách a dalších věcech.