Je to takový nesmírně podivný nápad. V tiskové zprávě jsou nějaká tabulková data, ale místo toho aby byla vložena jako tabulka, tak někdo udělá obrázek tabulky (nejspíš stejně vytvořené ve Wordu a poté přes screenshot uložený) a ten obrázek (ještě navíc jako JPG) vloží do tiskové zprávy. V jednom čerstvém extrémním případě ten JPG dá do přílohy e-mailu a v těle e-mailu ještě napíše „Tabulka vývoje průměrné ceny bytu je zde: “ a opět tam dá odkaz na stejný JPEG (ten co je v příloze a co je tiskové zprávě). Trojitá zbytečná práce.
Myšlenkové pochody u něčeho takové jsou různé. Jednou někdo tvrdil, že to dělají proto, aby nikdo nemohl data měnit.
Jeden zvláštní případ to uzavřel s tím, že „co máte za problém, tak si na to dejte OCR“.
Většinou ale vůbec odesílatel nechápe, že tabulka má být tabulka. Vůbec mu nedochází, že novináři si nic nebudou přepisovat. A že při případném přepisu je navíc víc než jisté, že se tam mohou objevit chyby.
TIP: Co všechno by měla obsahovat tisková zpráva? Jak psát tiskovou zprávu?
Takže, je to jednoduché. Microsoft Word (a vůbec každý textový editor) umí tabulky. Umí je přímo, ale je možné vložit i kopii tabulky z Excelu. Pokud tedy posíláte v tiskové zprávě jakoukoliv věc co je tabulková, data, tak to musí být v tabulce. V žádném obrázku. Pokud tiskovou zprávu neposíláte ve Wordu, tak ani zde není problém – posíláte ji v HTML a tam tabulky jsou také.
PS: K čemu se hodí PNG/JPG/GIF atd? Jak zvolit správně formát obrázku či fotky? zjistíte, že JPG se pro obrázek tabulky tak jako tak vůbec nehodí.
PPS: Ne, v PDF nemůžete poslat tabulku. Ale v PDF se tiskové zprávy nikdy neposílají. Zopakujeme si to. Nikdy