Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

E-mail, PR, Tisková zpráva, Tiskové sdělení, Základy

Když odkazy, tak rozhodně aktivní, klikací. #006

Na jednom nedávném školení padla otázka, jestli mají do tiskových zpráv dávat odkazy, že je stejně novináři neuveřejní. Má odpověď na tenhle malý problém je, že

a) někde je zveřejní a pak mohou být součástí budování zpětných odkazů, ale také přivádění návštěvnosti.

b) novinář na ně může kliknout, dokonce na ně dost často klikne a může tak třeba napsat lepší článek nebo to může mít jiný prospěch.

Pro tiskové zprávy, ale obecně jakékoliv materiály, které posíláte v rámci PR, tedy rozhodně platí, že všechno co je odkaz by mělo být aktivním odkazem. Tedy takovým, na který se dá kliknout. A pokud chcete být opravdu ti lepší, tak si dejte práci a do posílaných materiálů doplňte i odkazy, které nějak mohou pomoci – na související článek, recenzi, tiskovou zprávu, produktovou stránku, sociální profily, profil člověka o kterém píšete.

A ta poznámka o „aktivním odkazu“? Zrovna před chvíli dorazila tisková zpráva, kde sice jsou odkazy, včetně i těch základních jako www-něco. Ale ani jeden z těch odkazů není klikací. Někdo důsledně všechno na co by se dalo kliknout zlikvidoval. Dělá to takhle už roky, dokonce jsem té osobě v minulosti psal, nezměnilo se nic.

PS. www.feedit.cz, tedy databáze tiskových zpráv, ke které tyhle #PRTIPY tak trochu patří, zveřejní vše co dostane, takže pokud jste si s odkazy dali práci, tak věřte, udělali jste dobře.

PPS: Ano, tiskové zprávy a vůbec další materiály, které budete v rámci #PR řešit jsou příležitosti v SEO. Což už je ale jiný obor. Ale mrkněte ještě do Proč vám nezveřejní odkazy z tiskové zprávy v novinách/časopisu?