Tisková zpráva je jeden ze základních nástrojů PR (Public Relations) ale měli byste vědět, že je vlastně ta nejposlednější věc, kterou budete využít a (hlavně) rozesílat. Tisková zpráva je vždy hromadné sdělení a jako takové má malou šanci na skutečný úspěch.
Pokud novináři přijde tisková zpráva, tak moc dobře ví, že byla poslána možná i několika stům dalších novinářů. Nemá důvod se snažit, je příliš mnoho dalších novinářů a médií, kteří ji dostali také a možná ji zpracují.
Proto také drtivá většina rozeslaných tiskových zpráv nezpůsobí vůbec nic. Nevyjde, nevedou k výstupům, nikdo se neozve, nikdo nebude chtít vědět nějaké další informace.
Rozeslání tiskové zprávy na konečný (větší) medialist musí předcházet snaha téma udat přímo. Vybraným médiím a novinářům, osobně, tak aby to pro tato média a novináře mělo smysl a měli možnost být prvními či dokonce jedinými. kdo informaci přinesou. K něčemu takovému tiskovou zprávu vůbec nepotřebujete, ale mít ji v té době už můžete.
Po rozeslání tiskové zprávy rozhodně novinářům nevolejte, zda ji dostali. Dejte si i pozor na to, aby vaše tisková zpráva nebyla spam.
A než se tiskovou zprávu vydáte tvořit přečtěte si Co všechno by měla obsahovat tisková zpráva? Jak psát tiskovou zprávu? Tiskové zprávy mají nějaké ty náležitosti, součástí a strukturu.