Pokud jste novináře, tak to znáte. Zazvoní telefon, tam se ozve něco jako „Dobrý den, jen jsem se chtěl/a zeptat, zda jste dostali naši tiskovou zprávu„. Zalapáte po dechu, protože volajícího či volající zpravidla vůbec neznáte, většinou ani nevíte odkud je, natož zda jste nějakou zprávu dostali. Navíc je vám zpravidla zcela jedno, jestli jste nějakou takovou zprávu dostali. Za poslední dny jich totiž přišlo možná i pár stovek. Většina z nich navíc vůbec nebyla užitečná, nehodila se pro to o čem píšete a ani nebyla zajímavá.
Z úvodu je asi celkem pochopitelná odpověď na otázku z titulku. Novinářům nevolejte, rozhodně ne těm, se kterými nemáte vybudovaná vztah a už vůbec ne v případě, kdy jste tiskovou zprávu poslali na desítky až stovky adresátů.
Volat s připomenutím můžete někomu. s kým máte navázanou spolupráci, znáte se, není to jeden ze stovky, kterým jste něco poslali. Ideální je volat tam, kde jste byli už předem domluvení, že něco pošlete.
Všude jinde je volání s dotazem „dostali jste tiskovou zprávu“ jen zbytečné obtěžování. Které vám při několikátém opakování definitivně zavře dveře
Pokud tohle nedodržujete, tak se možná nedivte, že se čas od času setkáte s poněkud nepříznivými reakcemi.