Nemůže si víc uškodit, než když pozvánku na tiskovou konferenci (snídaní, ale obecně jakoukoliv aktivitu) vyrobíte jako obrázek a ten dáte do e-mailu. Ale vlastně můžete si uškodit ještě víc, když do toho mailu dáte jenom ten obrázek a do textu e-mailu žádné informace neuvedete. Je zvláštní, že některé „profesionální“ agentury něco takového ještě stále dokáží dělat.
Takže, prosím, přílohy jsou jenom přílohy, vložené obrázky jsou také jenom přílohy. Pokud není v e-mailu přímo text, tak si škodíte. Proč? Třeba proto, že
- novinář nebude složitě řešit stahování obrázku do mobilu.
- novinář se nebude snažit pomocí dvou prstů dosáhnout toho, aby ten obrázek přečetl.
- bude z pozvánky potřebovat kopírovat údaje (adresu, atd) a z obrázku nic nezkopíruje
- bude hledat kam to vlastně měl jít a bude potřebovat najít konkrétní e-mail, přes obrázek to nepůjde, v tom se hledat nedá.
Takže pamatujte, všechno podstatné musí být přímo v e-mailu. Platí to jak pro pozvánky, tak pro tiskové zprávy.
TIP: Deset pravidel jak psát e-maily, aby je příjemci četli a pochopili
A na co ještě nezapomenout? Seznam adresátů se vždy dává do slepé kopie. Opakuji, vždy do slepé kopie. Což je další fatální selhání, které předvedli v níže uvedeném příkladu (ve kterém je stažený a zobrazený onen obrázek, co měl být text)
PS: Kupodivu nikdo z množství oslovených nepoužil obvyklé Odpovědět všem. Bývají to velmi dlouhé výměny mailů. Velmi dlouho.
K tiskovým konferencím se bude hodit i Na co si dát pozor, když hledáte termín pro tiskovou konferenci (a vlastně jakoukoliv akci)?