Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

E-mail, PRtipy, Tisková konference, Základy

E-mail je především text, pozvánky na tiskové konference se neposílají jako obrázek #025

Nemůže si víc uškodit, než když pozvánku na tiskovou konferenci (snídaní, ale obecně jakoukoliv aktivitu) vyrobíte jako obrázek a ten dáte do e-mailu. Ale vlastně můžete si uškodit ještě víc, když do toho mailu dáte jenom ten obrázek a do textu e-mailu žádné informace neuvedete. Je zvláštní, že některé „profesionální“ agentury něco takového ještě stále dokáží dělat.

Takže, prosím, přílohy jsou jenom přílohy, vložené obrázky jsou také jenom přílohy. Pokud není v e-mailu přímo text, tak si škodíte. Proč? Třeba proto, že

  • novinář nebude složitě řešit stahování obrázku do mobilu.
  • novinář se nebude snažit pomocí dvou prstů dosáhnout toho, aby ten obrázek přečetl.
  • bude z pozvánky potřebovat kopírovat údaje (adresu, atd) a z obrázku nic nezkopíruje
  • bude hledat kam to vlastně měl jít a bude potřebovat najít konkrétní e-mail, přes obrázek to nepůjde, v tom se hledat nedá.

Takže pamatujte, všechno podstatné musí být přímo v e-mailu. Platí to jak pro pozvánky, tak pro tiskové zprávy.

TIP: Deset pravidel jak psát e-maily, aby je příjemci četli a pochopili

A na co ještě nezapomenout? Seznam adresátů se vždy dává do slepé kopie. Opakuji, vždy do slepé kopie. Což je další fatální selhání, které předvedli v níže uvedeném příkladu (ve kterém je stažený a zobrazený onen obrázek, co měl být text)

2016-03-05 23.09.10.png

PS: Kupodivu nikdo z množství oslovených nepoužil obvyklé Odpovědět všem. Bývají to velmi dlouhé výměny mailů. Velmi dlouho.

K tiskovým konferencím se bude hodit i Na co si dát pozor, když hledáte termín pro tiskovou konferenci (a vlastně jakoukoliv akci)?