A nejenom doplnění a zpřesnění medailistu je to, proč byste ho měli s klientem probírat. Je to i otázka transparentnosti a toho, že tím ukážete klientovi, že vás zajímá jeho pohled a názor. Navíc je dost jisté, že bude vědět o nějakých médiích, o kterých jste možná vůbec nevěděli, že existují. Jste nakonec jenom PR agentura, nejste specialisté na to co. dělá právě váš klient.
Namítáte něco o tom, že medialist je vaše know-how? Možná tak konkrétní kontakty, které se u každého média objevují. Za předpokladu, že nejde o obecnou adresu. A za předpokladu, že 90 procent vašeho medialistu nejsou ve skutečnosti veřejně dohledatelné e-maily, které šikovný stážista dá dohromady za tři čtyři hodiny dohledávání.
Medialist ale s klientem nemusíte řešit v detailní podobě s kontakty. Významné je vědět, se kterými médií počítáte pro komunikaci, jakou klasifikaci (A-B-C) mají a jak se na tato média (a jejich klasifikaci) dívá klient. Pomůže vám to pochopit co je pro klienta významné médium a můžete se ptát proč.
Poslední věc k tomuto tématu? Medialist revidujte, nejenom průběžně (jak vám budou novináři měnit působiště) sami, ale tak jednou za rok až dva si znovu udělejte kolečko revize medialistu s klientem.
TIP: Hodit se vám pro probírání s klientem bude tip Co v PR znamená klasifikace médií do A-B-C skupin?