Za ty roky co existuje www.feedit.cz byly zveřejněny nějaký ty stovky personálií, tedy informací o tom, že někdo někam nastoupil či byl nějak povýšen. Mimo zábavný fakt neustálého přidávání zcela nesmyslných a nesouvisejících zálib a koníčků, mají v drtivé většině případů tyto tiskové zprávy a oznámení jeden zásadní problém. Neobsahují použitelné fotografie oné osoby.
Pamatujte na to, že pokud šíříte v tiskové zprávě či oznámení jakékoliv personálie, tak je nutné aby byla přiložená (nebo abyste uměli obratem poskytnout, ale i to je zbytečná komplikace) fotografie v tiskové kvalitě. A to jak co se týče potřebného rozměru (pár tisíc pixelů na šířku a výšku), tak hlavně provedení.
Skutečně nestačí pokud onu osobu vycvaknete mizerným mobilem. Skutečně nestačí, pokud přiložíte několik let starou fotografii. A pokud osoba na fotografii nebude upravená, solidně oblečená, tak nepočítejte s tím, že vyvoláte u novináře jakýkoliv příznivý dojem. V těchto ohledech se amatérismus neoceňuje.
Filip Rožánek na tohle téma napsal trefné Manažerské focení: souboj ostychu a ceny. Ano, ostych a snaha šetřit na špatném místě. Paradoxně je v tom ale i ona podivná složka, že PR agentura často vůbec nemyslí na to, co k personáliím přidá. Filipův článek si rozhodně přečtěte. Je tam řada velmi užitečných tipů jak na to.