Personální oznamování je tu už řešeno v Oznamujete nějaké personálie? Bez dobré fotografie je to hodně nešťastný nápad a Jak důležité pro PR a komunikaci je mít fotografie managementu firmy?. Oboje se týká fotek – toho, že s oznámením o nových lidech musíte poslat jejich kvalitní fotky a také toho, že pokud někoho z managementu udáte do médií. budou potřebovat jejich kvalitní fotografie. Ale je tu ještě jedna věc – když už posíláte personální oznámení či tiskové zprávy, co od toho můžete čekat?
Popravdě, očekávejte velmi málo. Pokud nastupující osoba není známá či nejde o opravdu zásadní pozici u zásadní firmy, tak tyhle rozesílky jsou spíše udržovací materiál aby o vás novináři věděli. V médiích je málo příležitostí kam umisťovat nástupy – a když už jsou, tak to bývají personální rubriky v tisku mající na jeden nástup prostor maximálně pro pár řádek, odstavec.
Nejvíce uspějete v oborových médiích. Český Marketing & Média patří v papíře i na webu k těm kdo personálie zveřejňují (mají na to rubriku Lidé), ale musí to mít souvislost s médii a marketingem. Uspět můžete i v Médiáři (má také rubriku Lidé) a opět je potřeba, aby to bylo oborové a navíc oborově a lidsky zajímavé. Uspějete určitě v některých z databází tiskových zpráv, jako je například zdejší FeedIT.cz (rubrika Personálie).
Personální oznámení může být i příležitost pro nabídku rozhovoru, ale i tady platí, že nabízená osoba musí být dostatečně zajímavá, stejně jako její funkce. Takže se vůbec nedivte, pokud vaše personálních tiskové zprávy nevyvolají vůbec žádnou odezvu ani výstup.
TIP: Posíláme tiskové zprávy a nemáme z nich výstupy! Jak je to možné a co s tím?