Občas potřebujete novinářům poslat větší soubory, zejména fotografie,  které se vám jako příloha k mailu buď vůbec nepodaří přidat nebo je to krajně nevhodné. Čas od času některé agentury napadne to poslat přes nějakou službu jako je Úschovna.  Nedělejte to.

Služby typu Úschovna nutí příjemce stáhnout všechno co jste poslali a jen výjimečně umožňují zjistit co vlastně stahuje nebo si vybrat co z poslaného potřebuje stáhnout. Poslané navíc dorazí většinou jako ZIP, takže je potřeba rozbalení a další zpracování. V řadě případů je umístění na takovéto službě časové omezené, takže pokud se novinář k tématu dostane pozdě, tak už nebude moci nic stáhnout.

Potřebujete-li novinářům poskytnout větší množství souborů/větší soubory dělejte to vždy tak, že je uložíte do cloudu jako je Google Disk, Dropbox nebo One Drive (Office 365), jakž takž lze použít iCloud (ale umí toho příliš málo). Všechny tyto služby umožňují vidět co je posláno, podívat se na náhledy obrázků, PDF i dokumentů ještě předtím, než je člověk stáhne. Nikdy do cloudových služeb neukládejte věci zabalené v ZIP/RAR archivech, nedá se s nimi pracovat.

TIP: Jak posílat přes Internet velké soubory a co je to vůbec velký soubor?Velký přehled cloudových úložišť aneb Dropbox, OneDrive, Box.net a ti další jsou dva tipy, které by se vám mohly hodit

Poslání přes cloud hodně usnadní práci těm novinářům, kteří budou téma řešit na mobilu nebo tabletu, navíc ještě na mobilním připojením.

Poslat něco přes úschovnu je vhodné v okamžiku kdy jste přesně domluvení na tom co pošlete, ale i v takovémto případě být jednodušší použít některý z cloudu. Většina novinářů cloudové služby používá a bude se jim s tím co jim posíláte lépe pracovat.

O posílání fotografií už byla řeč v Jak (novinářům) posílat fotografie? Ať už s tiskovou zprávou nebo samostatně