Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

PR, Tisková zpráva, Základy

Novinář do článku “o nás” přidal vyjádření dalších firem či lidi. Jak je to možné? #101

Popravdě? Novinář dělá svoji práci a dělá ji dobře. Článek “jen o vás” by byl daleko více reklamou, než poctivou a dobrou novinařinou, byť formáty jako rozhovor něco takového umožňují snadno. 

Něco takového je tedy správně a běžné, zejména tam, kde nejde o předem jasně dohodnuté formáty výstupů. 

Je běžné, že se v článcích o určitých věcech objevují citace více lidí/firem, běžně i v konkurenčním vztahu. 

Řada redakcí to má i jako pravidlo a šéfredaktor či vedoucí vydání může novinářům “vracet” běžné články, které zmiňují pouze jeden subjekt. 

Některé PR agentury vydávají „vícezdrojové tiskové zprávy“ , ale tam je nutné počítat s tím, že více ze „zdrojů“ je buď přímo klienty agentury nebo „spřátelených“. A pro poctivou novinařinu jsou podobné věci spíše nepraktické.