Vlastně to není až tak jenom PR záležitost, je to velmi užitečné pravidlo pro novinařinu. Nejčastější a ta nejposlednější chyba se prostě většinou dokonale skryje v titulku. Titulku tiskové zprávy či článku, ale také předmětu mailu.
Často tomu napomáhají redakční systémy, jako třeba aktuálně WordPress.com, kde tvůrci zešíleli a z titulku ukazují jenom zlomek.
Většinou tomu ale napomáhá tradiční zásadní věc, že autor textu výjimečně vidí chyby a překlepy. Jeho mozek je tím kdo text psal, jeho oči tedy nevidí psaný text, ale to co mozek chtěl napsat.
Dost často tak vznikají velmi zábavné věci, třeba jako titulek článku z aktuálního Reflexu.
Velmi často se také stává, že titulek je v rozporu s pokračováním, což bývá na vrub dodatečným změnám, které se sice dotkly perexu či vlastní zprávy, ale na titulek se už zapomnělo.
TIP: Jak zjistíte v Předmět e-mailu s tiskovou zprávu musí vždy jasně říkat vše o předmětu tiskové zprávy, titulek často přenesete i do předmětu e-mailu. O to spíš mu věnujte pozornost
TIP: Pokud řešíte, jestli PR agentura potřebuje korektora či korektorku, tak je dost jasné jak to je. Potřebuje