Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

E-mail, PR, PRtipy, Tisková zpráva, Tiskové sdělení, Základy

Když už někde bude chyba, tak je velmi pravděpodobně v titulku #020

Vlastně to není až tak jenom PR záležitost, je to velmi užitečné pravidlo pro novinařinu. Nejčastější a ta nejposlednější chyba se prostě většinou dokonale skryje v titulku. Titulku tiskové zprávy či článku, ale také předmětu mailu.

Často tomu napomáhají redakční systémy, jako třeba aktuálně WordPress.com, kde tvůrci zešíleli a z titulku ukazují jenom zlomek.

2016-01-03 20_29_44-Upravit příspěvek ‹ PR tipy, rady, návody — WordPress.com.png

Většinou tomu ale napomáhá tradiční zásadní věc, že autor textu výjimečně vidí chyby a překlepy. Jeho mozek je tím kdo text psal, jeho oči tedy nevidí psaný text, ale to co mozek chtěl napsat.

Dost často tak vznikají velmi zábavné věci, třeba jako titulek článku z aktuálního Reflexu.

2016-01-03 20_19_43-Prahou pošel tříkrálový průvod.png

Velmi často se také stává, že titulek je v rozporu s pokračováním, což bývá na vrub dodatečným změnám, které se sice dotkly perexu či vlastní zprávy, ale na titulek se už zapomnělo.

TIP: Jak zjistíte v Předmět e-mailu s tiskovou zprávu musí vždy jasně říkat vše o předmětu tiskové zprávy, titulek často přenesete i do předmětu e-mailu. O to spíš mu věnujte pozornost

Je červen 2024 a na Reflexu ta chyba stále je. Osm let poté. Ale třeba to mysleli staročeštinou?

TIP: Pokud řešíte, jestli PR agentura potřebuje korektora či korektorku, tak je dost jasné jak to je. Potřebuje