Pokud chcete někomu poslat tiskovou zprávu, tak se především ujistěte, že e-mail na který ji chcete poslat je adresou novináře nebo adresou redakce. U novinářů i redakce je navíc dost zásadní si zjistit, jaký e-mail preferují pro příjem tiskových zpráv – u novináře samotného zda vůbec nějaké tiskové zprávy chce dostávat.
Pokud si tenhle prvotní „domácí úkol“ neuděláte, tak je velmi dobře možné, že prostě pošlete spam, nevyžádaný e-mail.
V příznivém případě vám novinář či redakce slušně odpoví, že si tiskové zprávy nepřejí dostávat (nebo kam je chtějí dostávat). Pokud tuto slušnou žádost nebudete respektovat, tak uděláte jednu z největších chyb – ani ne to, že vás označí za „spam“ a vaše další e-maily začnou požírat spamové filtry, ale že se ukážete jako absolutní ignoranti a novinář či celá redakce se s vámi přestanou bavit.
Z hlediska zákona je tisková zpráva obchodní sdělení a je možné na ni tedy pohlížet jako na porušování zákona, který rozesílku nevyžádaných obchodních sdělení zakazuje.
TIP: Spam je všudypřítomný a nezastavitelný. V Česku ho hlaste ÚOOÚ. Nakonec tam mohou končit i vaše nevyžádané tiskové zprávy. K medialistu (kde budete mít nejenom e-maily) se vám bude hodit Medialist? Proberte ho s klientem, může vám velmi pomoci s doplněním a zpřesněním #055