Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

Tisková zpráva, Tiskové sdělení

Proč vám nezveřejní odkazy z tiskové zprávy v novinách/časopisu? #083

Chcete rychlou odpověď na problém z titulku? Protože za to vybírají zpravidla extra peníze. Nabízejí „PR“ články (kde PR je Placená Reklama, s Public Relations to nemá nic společného). A tam vám zpravidla uveřejní přesně to, co si dodáte.

Občas je možné se s novináři domluvit, že v článku umístí odkaz – jakž takž to udělají u firemního webu a odkazu na něj. Podstatně hůře to už půjde u jiných odkazů – tam je důvod další.

Zpravidla to zakazují redakční pravidla. Jedna protože viz výše, ale také proto, že některé noviny mají vedení, které nechápe, že Internet je založený na odkazech a web co nikam neodkazuje je „divný“. Jejich uvažování je zpravidla založené na tom, že v žádném případě nikam neodkazují, protože by na to mohl někdo kliknout a oni by tak někomu přivedli člověka.

Pak je tu ještě třetí podstatně komplikovanější aspekt, který souvisí s penalizací Google za „nepřirozené zpětné odkazy„, tedy takové, které nevznikají přirozenou cestou a jsou bud placené nebo nějak jinak „komerčně“ založené. Tahle astronomická hloupost prosazovaná Google znamená, že všechny takovéto odkazy (z tiskové zprávy zejména) by měly být označené „nofollow“, ideálně by neměly existovat vůbec.

TLDR; Odkazy z tiskové zprávy vám zveřejní jen výjimečně a rozhodně to po nikom nemůžete vyžadovat. Nenechte si tím ale znechutit, stále platí, že když odkazy, tak rozhodně aktivní, klikací.

PS: FeedIT.cz vydává tiskové zprávy zdarma. Včetně všech odkazů, které jsou v nich uvedené. Tedy pokud je uvedete opravdu jako aktivní odkazy.

PPS: Možná to není jen problém odkazů … Posíláme tiskové zprávy a nemáme z nich výstupy! Jak je to možné a co s tím?