S někým spolupracujete, na společném projektu, něco jste společně spustili. Chcete to oznámit tiskovou zprávou klasicky poslanou na medialist. Což je správné, protože od toho medialist a tiskové zprávy jsou. Jenže, se nějak tak nedomluvíte a jednu a tu samou (případně porůznu upravenou) tiskovou zprávu pošle víc firem (subjektů). Což je dost špatný nápad.
Výsledkem je, že těm samým novinářům pošlete totéž v několika exemplářích, občas ten samý den, někdy dokonce s odstupem několika dnů. Udělali jste něco, co se nemělo stát.
Zapomněli jste se dohodnout kdo bude tiskovou zprávu rozesílat a kam ji kdo bude rozesílat. Nikdy by se nemělo stát, že jeden novinář či médium dostane tutéž tiskovou zprávu vícekrát.
Nejvhodnější řešení je, že si rozesílající subjekty vytvoří společný medialist a tím zajistí, že nedojde k duplicitám. A protože řešíme rozeslání tiskové zprávy, tak by tomu neměl nic bránit – medialisty pro tiskové zprávy nejsou žádné know-how, které by bylo potřeba nějak silně chránit. Navíc řešíme situaci, kdy tiskovou zprávu rozesílají spolupracující subjekty.
TIP: Když už byla řeč o medialistu, tak mrkněte do Medialist? Proberte ho s klientem, může vám velmi pomoci s doplněním a zpřesněním
Nezapomeňme, že posílání tiskové zprávy je tak jako tak masové rozesílání a je to až to poslední, co se v PR aktivitách dělá. Až poté, co vyčerpáte všechny obvyklé možnosti uplatnění tématu u novinářů a médií přímo.
Co se vám ještě bude hodit? Třeba tCo udělat než odešlete tiskovou zprávu všem adresátům? Udělejte si zkušební rozesílku ale tipů týkajících se posílání tiskových zpráv je tu vícero:
- Tiskové zprávy vždy posílejte v příloze či přímo v těle e-mailu. Ke stažení někde z webu? To není dobrý nápad
- E-maily s tiskovými zprávami opravdu ony „dodatky o důvěrnosti“ obsahovat nemají
- E-mail je především text, pozvánky na tiskové konference se neposílají jako obrázek
- Více tiskových zpráv najednou? V jednom mailu? Nedělejte to.
- Seznam adresátů se vždy dává do slepé kopie. Opakuji, vždy do slepé kopie