Máte infografiku, tedy jeden z nejpraktičtějších nástrojů marketingu a Public relations? Chcete ji poslat samostatně nebo jako součást tiskové zprávy? Měli byste vědět pár věcí, které jsou nejenom praktické, ale také se týkají ohleduplnosti k těm, kterým jim pošlete e-mailem
- V PDF je to příjemcům k ničemu, nebudou si ji chtít tisknout. A stále platí, že tiskové zprávy se v PDF nikdy neposílají a nejvhodnější je DOCX (viz V jakém formátu posílat tiskové zprávy? Word? DOC/DOCX? RTF? HTML? TXT?)
- Budou-li ji chtít do tištěných novin či magazínů, pošlete jim PDF nebo AI/PSD na vyžádání
- Infografika se posílá jako JPG, výjimečně PNG a hlídáte si velikost (rozhodně by neměla být větší než 1.5 MB a čím menší, tím lépe)
- Vždy se posílá jako příloha e-mailu, nemůžete ji dát “dovnitř” Wordu s tiskovou zprávou. K posílání příloh se vám bude hodit tip Proč je nutné hlídat, jak velké obrázky dáváte na web či do e-mailů?
- Nikdy ji neřezejte na víc částí, pokud to někdo bude potřebovat, udělá si to. Přiděláte ale práce většině, co ji potřebuje celou
- Minimální šířka je 640 px (bodů), rozumná je 800 px, dá se ještě do zhruba 1200 px (px, tedy bodů)
- Příliš dlouhá infografika je nepoužitelná, praktická délka je tak na 3 až 4 rolování běžné obrazovky.
- DPI u infografik žádnou roli nehraje, ale to nehraje nikde, tak ho neřešte
- Infografika by měla být “na výšku”, zkoušet novoty v podobě šíleně širokých infografik vám nepomůže
Čím ohleduplněji a správně to uděláte, tím větší je pravděpodobnost, že někdo vaši infografiku opravdu použije. A pokud nevíte v čem infografiky vytvářet? Zkuste třeba @365tipů a tamní tip V jakých nástrojích vytvářet infografiky a vizualizace?
A samozřejmě, hodí se připomenout Jak (novinářům) posílat fotografie? Ať už s tiskovou zprávou nebo samostatně
TIP: Hodit se určitě bude Jak z PDF udělat obrázek? A proč neposílat věci zbytečně v PDF a také opačný směr popsaný v tipu Jak převést JPEG na PDF? Jak převést PDF na JPG nebo PNG (obrázek)?